Retouren en terugbetalingen
Bedenktijd
Bevalt het product niet? Dan kun je deze retourneren. Het is dan wel belangrijk om je product in de originele staat en verpakking terug te sturen. Zo kunnen we er misschien nog iemand anders blij mee maken. Producten in de uitverkoop en/of met korting nemen wij niet retour!
Ons terugbetalings- en retourbeleid geldt voor 14 kalenderdagen. Als er 14 kalenderdagen zijn verstreken sinds je aankoop, kunnen wij je geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.
Je hebt het recht je bestelling tot 14 kalenderdagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Of je krijgt een nieuw product van ons.
Alleen de kosten voor retour van jouw huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.
Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via ons Retour Formulier. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Product ruilen?
Wilt je het product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kan hiervoor contact opnemen via ons Retour Formulier. De kosten voor het terugsturen zijn wel voor je eigen rekening.
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.
Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet het artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.
Verscheidene soorten goederen kunnen niet worden teruggezonden. Bederfelijke goederen zoals voedsel, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. Wij aanvaarden ook geen producten die intieme of sanitaire goederen zijn, gevaarlijke materialen of ontvlambare vloeistoffen of gassen.
Niet-retourneerbare artikelen:
- Producten die volgens de specificaties van de klant gemaakt zijn.
- Producten waar je huisdier aan heeft geknaagd of gekrabd.
- Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
- Hygiënische producten of producten met een gezondheidsrisico waar de verzegeling van verbroken is.
- Producten met een beperkte houdbaarheid.
- Kranten, tijdschriften of magazines.
- Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur met verbroken verzegeling.
- Overeenkomsten gesloten tijdens een openbare veiling.
- Uitverkoop artikelen
Om je retourzending te voltooien, hebben wij een ontvangstbewijs of een bewijs van aankoop nodig.
Stuur je aankoop niet terug naar de fabrikant.
Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke of geen restitutie wordt verleend:
- Boek met duidelijke tekenen van gebruik
- Cd, dvd, VHS-band, software, videospelletje, cassettebandje of vinylplaat die is geopend.
- Elk artikel dat niet in de originele staat verkeert, beschadigd is of onderdelen mist om redenen die niet aan onze fout te wijten zijn.
- Elk artikel dat meer dan 14 dagen na levering wordt geretourneerd
Retourvoorwaarden
- Het artikel is onbeschadigd.
- Het artikel zit in de originele staat en verpakking.
- Het artikel is niet gedragen of gewassen en dient ook geen parfumgeur of make-up vlek te hebben (passen mag natuurlijk altijd).
- Afgeprijsde artikelen nemen wij niet retour.
- De kosten voor het retour sturen van jouw pakket zijn voor eigen rekening.
- Retourneren is geheel op eigen risico.
- Binnen uiterlijk 14 kalenderdagen dienen wij jouw retour ontvangen te hebben.
- Let op: gebruik bij het aanmelden van jouw retour het volledige ordernummer EN hetzelfde e-mailadres als waarmee je de bestelling hebt geplaatst.
Retouradres:
Rocko’s
T.a.v. Retouren
Oranje Nassauplein 24a
6961 CJ Eerbeek
Je bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van je eigen verzendkosten voor het retourneren van je artikel. Verzendkosten worden niet terugbetaald.
Als je duurdere artikelen terugstuurt, kun je overwegen een traceerbare verzenddienst te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. Wij garanderen niet dat wij jouw geretourneerde artikel zullen ontvangen.
Zodra de track & trace code van jouw retourzending aangeeft dat jouw pakketje bij ons is bezorgd, kan het nog enkele dagen duren voordat we het pakketje daadwerkelijk hebben ontvangen. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen dan sturen we jou een email ter bevestiging dat we het geretourneerde artikel hebben ontvangen.
Nadat jij de retourbevestiging per mail hebt mogen ontvangen en je retour wordt goedgekeurd, zullen wij binnen 14 werkdagen de retour doorzetten en en wordt er binnen een bepaald aantal dagen automatisch een tegoed op uw creditcard of oorspronkelijke betaalwijze gestort.
Te late of ontbrekende terugbetalingen
Als je nog geen terugbetaling hebt ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening opnieuw.
Neem dan contact op met je creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat je restitutie officieel is overgemaakt.
Neem dan contact op met je bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt.
Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt nog steeds je terugbetaling niet ontvangen, neem dan contact met ons op via webshop@rockosplace.nl
Uitverkoop artikelen
Alleen normaal geprijsde artikelen kunnen worden terugbetaald. Uitverkoopartikelen kunnen niet worden terugbetaald.
Wij vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als je het wilt ruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op webshop@rockosplace.nl and stuur je product naar: Rocko’s, Oranje Nassauplein 24a, 6961 CJ Eerbeek
Neem contact met ons op via webshop@rockosplace.nl voor vragen met betrekking tot terugbetalingen en retourzendingen. Zet in het onderwerp RETOUR.